چطوری میشه

هنگام استخدام یک نویسنده مستقل برای وبلاگ وردپرس خود به دنبال چه چیزی باشید

هنگام استخدام یک نویسنده مستقل برای وبلاگ وردپرس خود به دنبال چه چیزی باشید

داشتن یک نویسنده مستقل با کیفیت بالا که مقالاتی را برای وبلاگ شما تولید کند، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. مقالات کاملاً تحقیق شده و به خوبی نوشته شده به افزایش ترافیک سایت شما و ایجاد جامعه ای از خوانندگان فعال کمک می کند. استخدام نویسندگان یک هزینه ایجاد یک وب‌سایت وردپرس معمولی است، و داشتن دیگران برای نوشتن شما پست‌ها وقت شما را آزاد می‌کنند و شما را قادر می‌سازند تا تلاش‌های خود را روی سایر زمینه‌های کسب‌وکار متمرکز کنید. اما چگونه می‌توانید یک فریلنسر موفق و قابل اعتماد پیدا کنید و آن را حفظ کنید؟

در این مقاله، در مورد جایی که می‌توانید یک نویسنده آزاد پیدا کنید و در هنگام استخدام به دنبال چه چیزی باشید، بحث خواهیم کرد. مهمتر از همه، ما سپس به این فکر خواهیم کرد که چه شرایطی را باید با یک فریلنسر قبل از شروع نوشتن برای شما در میان بگذارید.

از کجا یک نویسنده مستقل پیدا کنیم

راه‌های زیادی برای یافتن نویسنده‌ای آزاد وجود دارد، و بسیاری از نویسندگان در انتظار یافتن هستند. با این حال، نکته کلیدی این است که در مکان مناسب نگاه کنید، بنابراین در نهایت با یک نویسنده با کیفیت بالا، مناسب برای جایگاه خود خواهید بود.

درج آگهی
upwork

یکی از راه‌های یافتن یک نویسنده مستقل، قرار دادن آگهی در یک سایت برجسته مانند Upwork، PeoplePerHour یا Pro بلاگر. این سایت ها دارای تعداد زیادی فریلنسر هستند که به طور مرتب صفحات خود را به دنبال کنسرت ها می گردند. بسته به آنچه که به دنبال آن هستید، ممکن است فردی با مهارت مناسب را در یکی از این سایت ها پیدا کنید.

با این حال، تبلیغات برای یک فریلنسر ممکن است یک فرآیند طولانی باشد. در پاسخ به آگهی شما توسط متقاضیان غرق می شوید. در میان نامزدها، ممکن است فردی بسیار مناسب برای وبلاگ شما وجود داشته باشد. همچنین پاسخ‌های نامناسب زیادی وجود خواهد داشت، با افرادی که شانس خود را در زمینه‌ای از نویسندگی که تجربه‌ای در آن ندارند امتحان می‌کنند. اغلب شناسایی بهترین نویسنده‌ها می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

نویسندگان را جستجو کنید

author-box

جستجوی نویسندگان گاهی اوقات می‌تواند راه بهتری برای یافتن فریلنسرهای با کیفیت بالا باشد. به وبلاگ های موجود در جایگاه خود نگاه کنید تا ببینید چه کسی در آنها می نویسد. جعبه‌های بیوگرافی نویسنده را در انتهای مقاله بررسی کنید، زیرا این جعبه‌ها معمولاً حاوی پیوندی به وب‌سایت نویسنده هستند.

جستجوی گوگل راه دیگری برای یافتن یک نویسنده مستقل است. با جستجوی نویسندگان آزاد در رشته خود، ممکن است مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های نویسنده وجود داشته باشد که بتوانید آنها را مرور کنید.

هنگام استخدام یک نویسنده آزاد به دنبال چه چیزی باشید

هنگام انتخاب یک نویسنده مستقل، ابتدا همیشه به وب سایت آنها نگاه کنید تا احساس کنید چه کاری انجام می دهند و چه چیزی ارائه می دهند. اگر در اولین برداشت، آنها با وبلاگ شما و نیازهای آن سازگار هستند، می توانید با بررسی های بیشتر ادامه دهید.

صفحه نمونه کارها

portfolio-page

هنگامی که یک نویسنده آزاد را استخدام می‌کنید، در حالت ایده‌آل کسی را می‌خواهید که در زمینه شما تجربه داشته باشد. با این حال، اگر این امکان پذیر نیست، باید بررسی کنید که حداقل استاندارد مورد نظر شما را بنویسند.

یک صفحه نمونه کارها در وب‌سایت نویسنده منتخبی از آثار او را نشان می‌دهد. باید آثاری از سایت های مختلف و در صورت امکان از ژانرهای مختلف نشان دهد. در اینجا می توانید سبک و کیفیت آنها را بسنجید، که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا این نویسنده برای سایت شما مناسب است یا خیر.

در صورت امکان همیشه سعی کنید قبل از تماس با نویسنده به صفحه نمونه کارها نگاه کنید. اگر معلوم شود که شما مشتاق کار آنها نیستید، این کار می تواند باعث صرفه جویی در وقت تلف شده شما و آنها شود.

شاهدات را بخوانید

testimonial-page

بیشتر وب سایت های نویسندگان دارای یک صفحه توصیفات هستند. این به شما کمک می‌کند بفهمید نویسنده چگونه کار می‌کند، اگر آنها در کاری که ارائه می‌دهند قابل اعتماد، وقت شناس و دقیق باشند.

با این حال، اگر وب‌سایت نویسنده‌ای گواهی‌های زیادی ندارد، آن را به تعویق نیندازید. اگر کار روی صفحه نمونه کارها از کیفیت بالایی برخوردار باشد، می توان از گواهینامه ها چشم پوشی کرد.

قیمت و در دسترس بودن را بررسی کنید

مترجمان آزاد همگی قیمتی خواهند داشت که برای آن می نویسند. بسته به آنچه شما درخواست می کنید یا ترجیح می دهند، یک نقل قول در هر مقاله یا هر کلمه خواهد بود. همیشه نرخ آنها را در ایمیل اولیه بپرسید تا زمان را تلف نکنید. آنها ممکن است نویسنده شگفت انگیزی باشند، اما اگر نمی توانید قیمت های آنها را بپردازید، دیگر هیچ فایده ای ندارد.

هرگز سعی نکنید از نرخ یک نویسنده خیلی کم کنید. اگرچه ممکن است با قیمت کمتر شما موافقت کنند، اما کار شما اولویت اصلی آنها نخواهد بود. و هنگامی که یک کنسرت با پرداخت بهتر ارائه می شود، شما اولین مشتری خواهید بود که حذف می شوید.

همچنین قیمت، همیشه در مورد در دسترس بودن نویسنده بپرسید، یا مشخص کنید که به دنبال چه نوع ترتیبی هستید. بسیاری از نویسندگان بسیار پرمشغله هستند، اما کار معمولی را به مقاله‌های تکی اولویت می‌دهند. اگر به صورت ماهانه کار ارائه می‌دهید، ممکن است نویسنده برنامه خود را مجدداً تنظیم کند تا فضایی برای شما ایجاد کند.

قبل از استخدام فریلنسر چه چیزی را باید با آنها در میان گذاشت

وقتی فریلنسری را پیدا کردید که فکر می‌کنید برای وب‌سایت شما مناسب است، وقت آن است که در مورد موارد اضافی که یک رابطه کاری روان را ایجاد می‌کنند صحبت کنید.

ارتباط
skype

از قبل درباره نحوه ارتباط با نویسنده خود بحث کنید. آیا می خواهید یک تاریخ ماهانه اسکایپ داشته باشید؟ آیا شرکت شما از Slack یا Trello استفاده می کند؟ اگر هیچ یک از شما ترجیحی ندارید، ایمیل کافی است.
راهنماها

دستورالعمل های واضحی در مورد آنچه می خواهید داشته باشید. بسیاری از کارفرمایان یک راهنمای سبک برای نویسندگان خود ایجاد می کنند، بنابراین واضح است که چه چیزی انتظار می رود. این باید شامل موارد خاصی مانند انواع عنوان و اندازه تصویر و غیره باشد. این به افزایش شانس دستیابی به آنچه می خواهید در یک مقاله کامل کمک می کند.

مهلت‌ها

بعضی از کارفرمایان دوست دارند مقاله در تاریخ مشخصی ارسال شود. دیگران فقط خوشحال هستند که مقالات تا پایان ماه تحویل داده شوند. اگر جدول زمانی خاصی دارید، به نویسنده خود اطلاع دهید و به ترتیبی که برای هر دوی شما مناسب است بیایید.

بازبینی‌ها

از قبل بررسی کنید که آیا نویسنده شما راضی است در مقاله ای که مشکلی وجود دارد بازبینی کند یا خیر. اکثر نویسندگان در صورت لزوم یک مقاله را مرور می کنند. با این حال، اگر مرتباً مقالاتی را برمی‌گردانید، باید دوباره به این موضوع نگاه کنید که آیا نویسنده شما واقعاً با وبلاگ شما مناسب است یا اینکه بیش از حد شلوغ هستید.

اضافی

اگر موارد اضافی وجود دارد که می‌خواهید نویسنده‌تان تکمیل کند، جدای از نوشتن، در ابتدا آن را روشن کنید. آیا می خواهید آنها به نظرات وبلاگ شما پاسخ دهند یا کارهای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟ اکثر نویسندگان از انجام این کار خوشحال خواهند شد، اما باید در ابتدا در مورد آن بحث شود تا همه در مورد انتظارات واضح باشند.

Ghostwriting

بیشتر نویسندگان ترجیح می دهند محتوا را به نام خود منتشر کنند. یک جعبه بیوگرافی نویسنده در زیر هر مقاله، حاوی اطلاعات شخصی و پیوندی به وب‌سایت آن‌ها، عمل رایجی است. اگر می‌خواهید شخصی برای شما شبح‌نویسی کند، باید در اولین تماس با نویسنده، این مورد را مشخص کنید. ممکن است لازم باشد برای اینکه شخصی به نام شما بنویسد، هزینه بیشتری بپردازید، بنابراین در این مورد زودتر صحبت کنید.

روش پرداخت

همیشه قبل از شروع نوشتن، روش پرداخت را بررسی کنید. اکثر نویسندگان مستقل از PayPal استفاده می کنند، بنابراین اگر از روش پرداخت دیگری استفاده می کنید، ابتدا با آنها بررسی کنید که این گزینه مشکلی ندارد. به یاد داشته باشید، برخی از نویسندگان آزاد در خارج از کشور زندگی می کنند و به حساب های بانکی ایالات متحده دسترسی نخواهند داشت.

همچنین، بررسی کنید که نویسنده شما چه زمانی می‌خواهد پول دریافت کند. برخی از ارسال فاکتور در پایان ماه خوشحال هستند. دیگران می خواهند به صورت هفتگی یا بعد از هر مقاله دستمزد دریافت کنند. اگر از قبل درخواست پرداخت کردند، ابتدا مطمئن شوید که با این ترتیب راحت هستید.

یک مقاله آزمایشی بخواهید

اگر شما محتاط هستید، بیشتر از حد قابل قبول است که از نویسنده بخواهید یک مقاله آزمایشی تهیه کند. این یک مقاله برای بررسی کیفیت کار آنها است. اگر از نتایج راضی هستید، می توانید آن را منتشر کنید و سپس در پست های بعدی با نویسنده کار کنید. اگر می‌خواهید مسیر مقاله آزمایشی را دنبال کنید، به خاطر داشته باشید که همیشه باید به نویسنده پیشنهاد بدهید برای آزمایش‌کننده پول بپردازید.

نظرات نهایی

یک نویسنده مستقل با کیفیت بالا و قابل اعتماد به وزن طلا می ارزد. بنابراین هنگامی که یکی را پیدا کردید، مطمئن شوید که آنها را نگه دارید. به طور منظم با آنها تماس بگیرید، بازخورد مفیدی به آنها بدهید و به موقع به آنها پرداخت کنید.

و به یاد داشته باشید، نرخ نویسنده در طول زمان افزایش می یابد. اگر نویسنده مستقلی دارید که می‌خواهید او را حفظ کنید و مدتی است که برای شما کار می‌کند، حتماً به او افزایش حقوق بدهید.

تجربه شما از کار با نویسنده آزاد چگونه بوده است؟ لطفاً در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا